مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: همزمان با دهه‌ مبارک فجر، ۲۴ طرح عشایری در استان افتتاح می‌شود.

سعید ابیت مدیر امور عشایر استان قزوین از افتتاح ۲۴ طرح عشایری در استان خبر  داد و گفت: این طرح‌ها با بیش از ۷۱ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، تملک دارایی استان، ملی و ارزش افزوده اجرا شده است.

ابیت افزود: این طرح‌ها در حوزه بهسازی چشمه، ساخت مخزن بتنی، عملیات اجرایی ساخت آبنما و تامین آب پایدار و سالم قابل شرب برای انسان و دام و بهسازی و مرمت ایل راه‌ها و مناطق ییلاقی است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها که ۵۵۶ خانوار عشایری از خدمات زیربنایی بهره‌مند خواهند شد.

مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: طرح‌های عشایری در دو حوزه بخش آب و راه اجرا شده و در حوزه آب با اجرای ۱۰ طرح به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال اجرا شده که ۱۳۲خانوار از این طرح استفاده خواهند کرد.

وی افزود: همچنین در بخش راه عشایری نیز با اجرای ۱۴ طرح به طول ۹۵ کیلومتر و با مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۳۲میلیون ریال زمینه بهره مندی ۴۲۴ خانوارعشایری از راه مناسب فراهم شده است.

مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: این طرح‌ها با هدف تسهیل و پایداری شغل در جامعه عشایری اجرا شده است و ایجاد شرایط مناسب برای تامین شرایط زیستی در مناطق قشلاقی و ییلاقی عشایری استان، تثبیت و افزایش تولیدات عشایر و همچنین بهبود زندگی عشایری از مهمترین اهداف اجرای این نوع طرح در مناطق عشایر نشین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار